Det här med värme

Blir det aldrig varmt i det här jäkla landet?!?
Nu är understället på igen och jag är inomhus. Börjar ju bli lite trött på detta.

Nathan tror att jag har SAD disease: seasonal affective disorder. Ja, kanske inte så konstigt om det senaste året har bestått av mestadels höst och vinter. Nathan tycker att vi ska köpa en hatt med lampor i så det blir som ljusterapi. Jag tycker att han ska köpa en solsemester istället.

Jag såg i en kalender här att sommaren börjar inte förens 1:a december så det är bara att hålla ut ett par veckor till.

Annars så håller vi till i Waverley och målar ett hus en vecka till eller så.
Så otroligt mycket prepjobb innan det blir målat.
Allt tar även lite längre tid när huset är fullt möblerat och det bor en tant i det som har massa gamla saker och ingenstans att ställa undan dem.
Jag har föreslagit en Mr Bean målning: klä in allt som inte ska ha färg på sig i tidningspapper. Stoppa sedan i en raket i färgburken, tänd på och allt är klart!
Nu är det ju lite så vi jobbar redan eftersom vi har en spraymaskin som sköter målandet, inga rollers eller penslar här inte.

Dags att återgå till sandpappret!


Kommentarer
Postat av: Emma

Va du är duktig som står ut med kyla så länge! Jag tycker också att han kan köpa en solsemester! :) Till soliga Sverige kanske?? Saknar dig! Kraaaaaaam

2012-11-12 @ 11:48:21
Postat av: Systeryster

Kom till oss på koh Jum den 12:e december, där skall vara sommar har jag hört :)No fan, no aircon, no mosquito, paradiset är Freedom bar & bungalows!!

2012-11-16 @ 21:48:26
Postat av: Heléne

Nu har jag tittat på alla dina bilder igen, dom är helt fantastiska! Massa kramar

2012-11-19 @ 19:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0